خرید نرم افزار مدیریت پروژه
۱۰ فاکتور مهم در خرید نرم افزار مدیریت پروژه (بروزرسانی ۲۰۱۸)
۱۳۹۷-۰۸-۰۵
بهترین استارتاپ
بهترین استارتاپ‌ های ۲۰۱۸ در آمریکا، انگلستان و کانادا به انتخاب لینکدین
۱۳۹۷-۰۸-۲۰
راه‌اندازی کسب‌وکار

راه‌اندازی کسب‌وکار

راه‌اندازی کسب‌وکار جدید در سال ۲۰۱۸

با فرا رسیدن سال جدید، اغلب به خودمان نوید می‌دهیم شغلی را که از آن ناراضی هستیم رها کنیم. برخی فوراً دنبال شغل جدید می‌روند و تعدادی دیگر منتظر دریافت پاداش آخر سال می‌شوند. در این میان کسانی هم که ذهن کارآفرینی دارند از پاداششان برای راه‌اندازی کسب‌وکار جدید بهره می‌گیرند. افرادی که پاداش زیادی دریافت می‌کنند ممکن است برای کار جدید کاملاً به خودشان متکی باشند. بیشتر احتمال دارد کارآفرین‌های بلندپرواز به جلب سرمایه از بیرون متوسل شوند. به‌علاوه، بانک‌ها تقریبا با نیمی از درخواست‌ها برای تامین سرمایه موافقت می‌کنند. منابع جدیدتر هم مانند شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای اعطای وام به کسب‌وکرهای کوچک روند فعالانه‌ای در پیش گرفته‌اند.

تدوین برنامه دقیق برای کسب و کار

مهم‌ترین قدم برای تامین سرمایه جهت راه‌اندازی کسب‌وکار جدید، داشتن برنامه‌ی کسب‌وکار دقیق است. این برنامه شامل شرح محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت، اداره‌کنندگان شرکت، برنامه‌ی هدف، زمینه‌ی رقابت در منطقه‌ی بومی، تمایز و در نهایت، مزایایی است که محصول را به موفقیت می رساند. از آنجایی که برنامه‌ی کسب‌وکار ابزاری برای تامین سرمایه است، هزینه‌های استارتاپ باید ارزیابی شود. مهم‌تر از همه، برنامه‌ی کسب‌وکار ابزاری‌ برای کمک به کارآفرینان است تا تامین‌کنندگان را راضی کنند که کار جدید فرصتی طلایی برای سودآوری است.

برنامه کسب و کار های موفق

برنامه کسب و کار های موفق

برنامه‌ی کسب‌وکار موفق باید شامل این نکات باشد:

 

۱- چکیده‌ی اجرایی:

برنامه‌ی کسب‌وکار را در یک صفحه تهیه کنید که به صورت مختصر و مفید اهداف کوتاه‎‌مدت و بلند‌مدت، عملکردها، برنامه‌ی بازاریابی و درآمد پیش‌بینی‌شده را توضیح دهد. (چکیده‌ی اجرایی ممکن است تنها بخشی باشد که مشاور وام برای بررسی آن وقت می‌گذارد. پس مطمئن شوید که چکیده تان قانع‌کننده است.)

 

۲- تشریح کسب‌وکار:

توضیح دهید که شرکت قرار است چه فعالیتی انجام ‌دهد و خریداران مدنظر چه کسانی هستند؟

 

۳- بازار هدف و میدان رقابتی:

رقیب را بی‌غرضانه تحلیل کرده و مشخص کنید که چرا فعالیت جدید باید سهمی از بازار را از آن خود ‌کند.

 

۴- محصول یا خدمات:

نحوه‌ی کار محصول، خدمات و مزایای آن را شرح دهید.

 

۵- فروش، بازاریابی و تبلیغ:

برای مطلع کردن بازار از وجود شرکت به تفصیل نقشه بکشید. از راه‌اندازی وب‌سایت شروع کنید زیرا استفاده از اینترنت اولین اقدام خواننده برای دریافت اطلاعات در مورد هر گونه کسب و کار است. از دیگر شکل‌های تبلیغات، فعالیت‌های روابط عمومی و تبلیغات رسانه‌ای است که به آگاهی کمک می‌کند. برنامه‌ریزی برای حضور در نمایشگاه‌های تبلیغاتی، تلاش برای نمونه گیری و دیگر روش‌های تبلیغات فروش هم مفید است.

 

۶- مدیریت:

سطح تجربه مدیران ارشد شرکت را توضیح دهید. شرح‌حال یک پاراگرافی برای هر یک از اشخاص مهم کافی است.

 

۷- اطلاعات مالی:

تحلیل نقطه‌ی سربه‌سری و پیش‌بینی جریان نقدی را به همراه ترازنامه و صورت سود و زیان آماده کنید. انجام این فعالیت‌ها چالش‌برانگیز است زیرا کسب‌وکار هنوز در مرحله‌ی اجرایی نیست. از تجربه‌ی همکاران کمک بگیرید و برای استخراج اطلاعات از اینترنت استفاده کنید. شرکت‌های مشاوره کسب‌وکار هم می توانند شما را در نوشتن برنامه یاری کنند.

 

۸- سرمایه:

وام دهندگان می‌خواهند بدانند صاحبان کسب‌وکار جدید تا چه اندازه توانایی ریسک کردن دارند. توضیح دهید که هر کدام از شرکا چه مقدار از پول را سرمایه‌گذاری می‌کنند. زمانی‌که صاحبان کسب‌وکار تمایل ندارند برای راه‌اندازی کسب‌وکار سرمایه‌شان را وارد کنند، چرا سرمایه‌گذار حاضر باشد این ریسک را بکند؟

 

۹- ضمائم:

شامل آرم شرکت، عکس‌ها، لینک ویدئوها، چارت و نمودارها، توصیه‌نامه و دیگر مدارک سودمند است.

 

اکنون که نشانه‌های قدرت‌گرفتن اقتصادی مشاهده می‌شود، کارآفرینان بلندپرواز گزینه‌های زیادی برای تامین مالی دارند از جمله، بانک‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، وام‌های حمایتی خرد و غیره. در واقع نوع منبع مالی اهمیت ندارد، بلکه داشتن برنامه‌ی کسب‌وکار دقیق، اولین قدم برای تامین سرمایه‌ی موردنیاز به منظور راه‌اندازی کسب‌وکار جدید در سال ۲۰۱۸ است.

 

 

مقالات خواندنی: 

۱۰ فاکتور مهم در خرید نرم افزار مدیریت پروژه (بروزرسانی ۲۰۱۸)

۹ اشتباه بزرگ در مدیریت پروژه که نباید دچارشان شوید

نرم افزار مدیریت آنلاین پروژه چگونه می تواند مدیریت وظایف کارکنان را آسان تر کند؟